Командоконтроллери
Широке поширення отримали нерегульовані кулачкові командоконтроллери. На рис. 1 представлений розріз командоконтроллера постійного струму. Принцип його дії аналогічний принципу дії силового кулачкового контролера. При відключенні мостиковый контакт 2 створює два розриву, що полегшує гасіння дуги. Кулачковий привід контактів, значна відстань від контактів до центру обертання важеля 4, великий розчин контактів дозволяють майже в 4 рази збільшити струм відключення порівняно з кнопковим елементом. Положення вала командоконтроллера фіксується з допомогою важільного фіксатора пружини 1. Моменти замикання і розмикання контактів залежать від профілю кулачка 5. При обертанні вала командоконтроллера відбувається управління відповідними силовими контакторами, які, в свою чергу, здійснюють комутацію в силових ланцюгах двигуна.
Командоконтроллери ККТ; Командоконтроллери ККП; Командоконтроллери ЕК;
Контролери та командоконтроллери – це електричні апарати з ручним або ножним приводом, призначені для комутації силових ланцюгів електродвигунів кранів та екскаваторів. Контролери та командоконтроллери входять в систему управління двигуном.
За принципом дії кранові контролери поділяються на:
- Силові контролери управління двигуном типу ККТ і ЕК – призначені для безпосередньої комутації силових ланцюгів двигунів. Мають симетричну схему замикання контактів для обох напрямків руху механізму.
- Командоконтроллери ККП – призначені для дистанційного керування краном. Їх основне завдання – включення або відключення напруги на котушках контакторов, которые своими силовыми контактами коммутируют цепи электродвигателей.